Unul dintre rolurile tehnologiei este să nu îți dai seama că este acolo, că există. Este, de altfel, și un minus pentru că în felul ăsta nu ne dăm seama de cât de complex este totul din jurul nostru.
Filmele de mai jos explică în detaliu două lucruri foarte interesante pentru epoca modernă: controllerele de jocuri și cum se face corectarea erorilor în calculatoare.
Cum funcționează controllerele de console
Controllerele de jocuri sunt deja nano-calculatoare care urmăresc toate mișcările tale și le trimit către consolă. Important de observat cum multe piese sunt cât se poate de simple, dar au funcții importante, mai ales cele patru piese metalice care sunt mici potențiometre pentru joystick-uri. Detalii în filmul de mai jos.
Error correction: cum se corectează erorile la nivel de biți
3Blue1Brown explică modul în care poți folosi matematica pentru a corecta erorile din programe.
Când vorbim de erori este vorba de faptul că fie ar putea avea biți care și-au schimbat valorile ori biți care nu pot fi citiți din cauza unor probleme fizice, gen un CD zgâriat. Tipuri de algoritmi care corectează erorile au fost creați încă din anii ’50.
Primul dintre asemenea algoritmi este Codul Hamming, explicate mai jos, nefolosit acum. Acum se folosesc algoritmi ceva mai complecși gen Reed-Solomon.
Și partea a -2 explicată, cu exemplu de cod:
Cum poți face error correction cu ajutorul programării hardware?
Un răspuns la “Tehnologia explicată: cum funcționează controllerele de console, error correction”
[…] mai scris: – Istoria tehnologiei: DVD jr, Uher 4000, 3M Sound Page, Panasonic RX-D55 – Tehnologia explicată: cum funcționează controllerele de console, error correction – Este succesul muncă din plin ori noroc? – Plimbare prin Londra: de la The Shard […]